Bemutatkozó

Pálinkásné Vigh Andrea Királypáli Gyöngyi Csiki Nóra Varga Enikő Juhász Barbara Laskovics Csilla Bernáth Viktória Varju Liza Pomsár-Bűdi Zsófia Kollár Kamilla DanceNet Sportegyesület

Fejlesztőház:

Pálinkásné Vigh Andrea - Vezető, konduktor
Tel.szám:06 30/567-37-88

Pálinkásné Vigh Andrea konduktor-tanító vagyok.
Diplomámat 1993-ban szereztem a Nemzetközi Pető Intézetben, ahol 2013-ig dolgoztam mozgásfogyatékossággal élő gyermekekkel. 1993-1998-ig Németországban voltam kiküldött, feladataim közé tartozott többek között a korai fejlesztés, baba-mama csoportok létrehozása, ez meghatározta későbbi irányultságomat. A csecsemők, gyermekek (mozgás)fejlődése szívügyemmé vált, ezért többek között Szenzoros Integrációs Terápiás (DSZIT), a Stoller Babaúszó Akadémián babaúszás oktató, valamint az Oriolus Mednél Kinesio Tape terapeuta képzésen vettem részt.

2013-2017-ig az újpesti Pedagógiai Szakszolgálatnál helyezkedtem el, itt fő feladatom a kerületben a korai fejlesztés megisrmertetése, kialakítása, ún. Korai Ambulancia létrehozása volt, emellett bölcsődés sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek mozgásfejlesztését, valamint óvodás korúak mozgásvizsgálatát és mozgástarápiáját végeztem. A kerületi védőnők,és civil szervezetek által szervezett baba-mama klubok rendszeres előadója voltam, folyamatos továbbképzéseken bővítettem tudásomat a korai fejlesztéssel, intervencióval kapcsolatban. 2015-ben, majd 2016-ban az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán két újabb diplomát szereztem, végzettségem így szaktanácsadó, szakértő pedagógus lett.

Barátaimmal, és kollégáimmal közösen határoztuk el az Újpesti Almafa Fejlesztőház létrehozását, abból a célból, hogy a hozzánk forduló családok gyermeke komplex vizsgálatot, fejlesztést találjon egy helyen, magasan képzett, sokoldalú tapasztalattal rendelkező szakembereinktől.

Lap tetejére

Királypáli Gyöngyi -Vezető, konduktor-óvodapedagógus
Tel-szám:06 30/610-27-02

A Pető Intézetben 2013-ban végeztem, diplomám megszerzése után Németországban és Svédországban dolgoztam intézményes és privát keretek között SNI gyermekekkel, és mozgásukban korlátozott felnőttekkel . Szívemhez legközelebb a legfiatalabb és az idősebb felnőtt korosztály áll. Diplomám mellett az alábbi területeken szereztem még képesítést,illetve folytattam tanulmányokat:

-Gyógymasszázs
-Komplex nyirokterápia
-Dorn terápia
-Kinesiotape-terápia
-Babamasszázs
-Babaúszás oktató
Jelenleg a Semmelweis Egyetem hallgatója vagyok.
Versenyszerű sportolói múlttal (cselgáncs,úszás,sportlövészet) és rehabilitációs érintettséggel pontosan tudom, hogy a megfelelő és rendszeres mozgás (és kiegészítő terápia) egészségünk egyik legfontosabb alapköve , amelyet az Újpesti Almafa Fejlesztőház és Mozgásstúdió mindenki számára elérhetővé tesz.

Lap tetejére

Csiki Nóra – konduktor
Tel.szám: 06 30/202-11-88

2017-ben végeztem konduktorként a Pető Intézetben. Főiskolai éveim alatt nyaranta egy németországi konduktív központban szereztem további tapasztaltokat központi idegrendszeri sérült gyermekek komplex fejlesztéséről és ellátásról. Alapképesítésemet többféle fejlesztő és terápiás módszer megismerésével egészítettem ki. 2015- ben elvégeztem a NITA Kinezio Tape alapképzését, majd a rákövetkező évben megismerkedtem haladó technikákkal is. 2019 óta Dinamikus Szenzoros Integrációs (DSZIT) terapeuta vagyok. Valamint Pfaffenrot-féle Szinergetikus Reflexterápia alkalmazásához is oklevelet szereztem.

Tevékenységek:
- egyéni és kiscsoportos konduktív fejlesztés
- Pfaffenrot-féle Szinergetikus Reflexterápia
- egyéni és kiscsoportos DSZIT terápia
- egyéni és csoportos iskolaelőkészítő foglalkozás
- grafomotoros fejlesztés
- egyéni és kiscsoportos mozgásos beszédindítás
- bölcsődés és óvodás korosztály számára csoportos szenzomotoros fejlesztés
- Kinezio Tape felhelyezés


Lap tetejére

Varga Enikő - gyógypedagógus, logopédus
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán gyógypedagógus-logopédusként végeztem. Illetve hamarosan mesterképzésen szerzek ugyanezen az egyetemen diplomát.
Főállásban a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat egy másik kerületi tagintézményében dolgozom, ahol iskolás és óvodás gyermekekkel is foglalkozom.
Az Almafa Fejlesztőházban ez év áprilisától jönnek hozzám a gyermekek fejlesztésre, ahol iskolás és óvodás korosztályú gyermekek beszéd- és nyelvi fejlesztését végzem. Az általam folytatott terápiák közé tartozik a megkésett/akadályozott beszédfejlődés terápiája, artikulációs zavarok terápiája, diszlexia-prevenciós fejlesztés, írott nyelvi zavarok terápiája, számolási zavar terápiája, beszédészlelés/beszédmegértés fejlesztése.
A terápiákat komplexen építem fel, figyelve az életkori sajátosságokra és az egyéni szükségletekre.

Lap tetejére

Juhász Barbara - szakvizsgázott gyógypedagógus
Tel.szám: 06 30/732-70-38

Végzettség:
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Gyógypedagógia mesterképzési szak
Okleveles gyógypedagógus – gyógypedagógiai terápia
Végzés: 2019.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Gyógypedagógia alapképzési szak
Gyógypedagógus – pszichopedagógia, szomatopedagógia szakirányok
Végzés: 2017.

Kompetenciák:
- mozgásfejlesztés
- részképességek fejlesztése
- grafomotoros foglalkozás
- iskola-előkészítő foglalkozás

Bemutatkozás: Tanulmányaimat az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végeztem, az alapképzés után rögtön a gyakorlatban helyezkedtem el. Egyéni és kiscsoportos foglalkozásokat tartok óvodás és kisiskolás gyermekek számára. Munkámat alaposság és lelkiismeretesség jellemzi. A fejlesztést minden esetben egy részletes egyéni vizsgálat előzi meg, hiszen így kapunk pontos, átfogó képet a fejlesztendő területekről.

Nagyon szeretek gyerekekkel dolgozni, könnyen megtaláljuk a közös hangot! Emellett fontosnak tartom a szülőkkel való közös munkát, együttműködést. Minden alkalommal megbeszéljük a tapasztalatokat, egy csapatként dolgozunk. Szeretettel várom azokat a gyerekeket, akik figyelmüket nehezebben tartják fenn egy feladat- vagy játékhelyzetben, ügyetlenebbek a nagy- és finommotoros tevékenységekben, nem szeretik a papír-ceruza feladatokat vagy akiknél egyéb nehézségeket tapasztalnak. Továbbá várom azokat az óvodásokat is, akik iskolakezdés előtt állnak és szeretnének felkészítő foglalkozásokon részt venni. A foglalkozások játékosan, jó hangulatban telnek, ugyanis a leghatékonyabb munkához a jókedv elengedhetetlen! Remélem hamarosan együtt dolgozhatunk, forduljanak hozzám bizalommal!

Lap tetejére

Laskovics Csilla - mozgásterapeuta
Tel.szám: 06 20/582-30-19

1993-ban végeztem a Magyar Testnevelési Egyetemen testnevelő tanárként. Ugyanitt szereztem sportmasszőri végzettségemet is. 2018-ban részt vettem Tótszöllőssy Tünde akkreditált pedagógus továbbképzési programjában, ahol betekintést kaptam az eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára összeállítható mozgásprogramjába. A sport a munkám, a hobbim. 4 gyermekes anyaként is állandó része az életemnek. Az elmúlt 27 év során gyermekeim kapcsán is megtapasztaltam minden korosztályban, hogy a sport és a mozgás elengedhetetlen a gyermekek kiegyensúlyozott idegrendszeri fejlődésében, az iskolai tanulási folyamatokban, a beszédkialakulásában, társaskapcsolataikban. Hiszem, hogy a mozgás mindenre gyógyír lehet, és nem pótolja semmi. Különösen fontosnak tartom, hogy már egészen kiskorban elkezdjük a gyerekek célzott fejlesztését, mozgáskoordinációjuk , nagymozgással kapcsolatos készségeik kialakítását (a test nagy izmainak helyes használatát), finommotorikájuk tökéletesítését. (Az a gyerek, aki nem képes a felsőtestét hosszabb ideig egyenesen tartani, nehezen fog írni.) A “Csodabogár” torna intenzív, mégis játékos, fejleszti az egyensúlyérzéket, mozgáskoordinációt, integrálja a fennmaradt csecsemőreflexeket, segít a jobb- és bal oldal összehangolásában, erősíti a figyelmet, koncentrációt. Foglalkozásaimon a karok, lábak, a hát, a nyak izmainak intenzív használatával a helyes testtartás kialakítását, a ritmusérzék és az egyensúly fejlesztését, valamint a mozgáskoordinációt (kéz-láb-szem) szeretném tökéletesíteni a gyermekeknél, hogy ezáltal segítsek nekik a tanulási problémáik megelőzésében, illetve a tanulási nehézségeik leküzdésében, kiegyensúlyozott, vidám lelkiviláguk kialakításában. A mozgásfejlesztő torna gyakorlatai akkor lesznek igazán eredményesek, ha játékosak, felkeltik a gyerekek érdeklődését, és komplexek: a beszéddel, figyelemmel, gondolkodással is összekapcsoltak. Célom, hogy legyen a mozgás öröm és sikerélményforrás mindenki számára, valamint eszköz az eredmények elérése érdekében!

Lap tetejére

Pomsár-Bűdi Zsófia - okleveles pszichológus
Pszichológusként a Károli Gáspár Református Egyetemen végeztem 2019-ben. Egyetemi éveim alatt széleskörű tapasztalatot szereztem a szakmai gyakorlatok által, legfőképp a Vadaskert Alapítványnál és a Nyírő Gyula Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézetnél. Emellett már több, mint tíz éve önkénteskedem: gyermek-, kamasz- és ifjúsági korosztály számára tartott táborokban vezetek csoportokat, tartok évközi közösségi összejöveteleket önismereti témákban.
A Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesületnél végzett képzés keretében autogén tréning gyakorlatvezető lettem, így szívesen foglalkozom relaxációs technikával is.
Egyetemi tanulmányaim után a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat újpesti tagintézményében helyezkedtem el, ahol főleg nevelési tanácsadással, szakértői tevékenységgel és mozgásos fejlesztéssel foglalkozom.
Elsősorban egyéni keretek között tartok pszichológiai konzultációkat. Fontos számomra a gyermekek személyiségbeli és lelki fejlődése, emellett vallom, hogy a gyermek elsődleges támasza és ismerője maga a szülő.
Az alábbi területeken tudok segítséget nyújtani:
- konfliktus- és indulatkezelési gondok
- közösségbe való beilleszkedési problémák
- szorongásoldás
- magatartászavarok
- önértékelési gondok, önbizalom erősítése
- önkontroll, keretek erősítése
- autogén tréning


Lap tetejére

Kollár Kamilla - mozgásterapeuta
Tel szám: 0670 560 0511

Szociálpedagógián végeztem a tanulmányaimat, majd Alapozó mozgásterapeuta lettem. Jártas vagyok a TSMT vizsgálati módszerekben, főként eltérő fejlődésmenetű gyerekekkel foglalkozom hosszú évek óta.
Kiemelt szerepet játszanak az életemben a sérült, problémás gyerekek, hiszem, hogy nincs lehetetlen!
Mi is az az Alapozó terápia?
Minden óvodás korú, mozgásában ügyetlenebb, megkésett beszédfejlődésű, logopédiai ellátást igénylő, gyenge rajzkészséggel rendelkező, autisztikus, koraszülött, csapongó figyelmű gyereknek ajànlhatò. Egyéni terápia a gyermek állapotától függően javasolható. Az alapozó torna hatásai
- beindítja a megkésett beszédfejlődést
- beindítja a rajzkészség fejlődését
- erősen segíti a logopédiai munkát, a beszédhangok automatizálódását
- a technikai diszlexia esetén megkönnyíti az olvasást, főleg az olvasás gyorsasága nő, ezáltal a szövegértés is javul
- a féltekei dominancia helyes megválasztása esetében igen erősen javítja az anyanyelvi készséget dominancia-problémás gyerekeknél
- mindig javítja a mozgáskoordinációt

A csecsemőkori mozgásmintáktól indulva a fejlődéstani nagy mozgásokon, a rugalmasságon, az egyensúlyon keresztül fejleszti az idegrendszert, majd igen magas fokra emeli a mozgásügyességet / mozgáskoordinációt. Eközben fejleszti a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt, és kialakul a dominancia is.
Befolyásolja az anyanyelvi készséget, az olvasás technikai készségét, elősegíti a gyermeki idegrendszer érési folyamatait (értelmileg akadályozottak esetében is hatásos).

Lap tetejére

Zsigrai Eszter Anna- tanító, fejlesztőpedagógus
Tanítói diplomámat 2016-ban szereztem a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán jeles minősítéssel. Ezt követően egy angol-magyar két tanítási nyelvű általános iskolában kezdtem el dolgozni tanítóként. Jelenleg is ebben az intézményben tevékenykedem, mint negyedikes osztályfőnök.
Munkám mellett fejlesztőpedagógus szakirányú diplomát szereztem az Eötvös Loránd Tudományegyetemen kitüntetéssel, így 2019-től kezdődően fejlesztőpedagógusként is dolgozom munkahelyemen.
Az új ismeretek megszerzését és a különféle oktatási-nevelési módszerek elsajátítását mindig is fontosnak tartottam, amire megfelelő lehetőséget nyújtott egy ausztriai egyetemen eltöltött gyakorlati szemeszter és a nyári táborok, ahol tanítóként dolgozhattam. Az elmúlt években elvégzett továbbképzések közül a legnagyobb hatást a Sakkpalota módszertani programja gyakorolta rám, amelyet azóta is örömmel alkalmazok képességfejlesztő tanóráimon.
Sok szeretettel várom a gyermekeket az alábbi foglalkozásaimra:
− Sakkpalota – sakk mint képességfejlesztés;
− Iskolaelőkészítő foglalkozás;
− Fejlesztő foglalkozások.


Lap tetejére



Mozgásstúdió:

Bernáth Viktória – Jógaoktató
Tel.szám: 06 20/969-47-85

A keleti filozófiák és bölcseleti rendszerek gyermekkorom óta az érdeklődésem tárgyát képezik, amihez legalább ugyanakkora súllyal társult a mozgás szenvedélye is. Viszonylag korán felfedeztem, hogy a mozgás, mozgásban levés gyógyító hatással bír és rendkívül nagy erővel tud hatni a lélekre.
Körülbelül tíz éve kezdtem el felfedezni az önismeretben rejlő határtalan lehetőségeket és egyre mélyebb értelmet nyer a tény, miszerint csak belső munkával érhető el a tartós boldogság, megelégedettség.

A Jógában egy olyan komplex rendszerre találtam, ami iránymutatást ad az élet minden területén és képes egyensúlyt teremteni a test és a lélek között. A fizikai és szellemi sík folyamatos kölcsönhatását kihasználva csiszolunk gyémántot magunkból és megtapasztaljuk azt a belső csendességet, békét, amire tudatosan vagy tudattalanul, de mindannyian vágyunk.

A gyakorlással eltöltött évek során egyre tisztább lett bennem a szándék, hogy mintegy szolgálatként adjam tovább ezt a több ezer éves bölcsességet gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.

Az általam képviselt oktatásmódszertan három síkon fejti ki hatását. Fizikai szinten a test karbantartásán, a betegségek megelőzésén, a helyes légzés kialakításán és a gerinc- ill. az ízületek védelmén van a fő hangsúly. A gyakorlás közben végig befelé, önmagunkra figyelve megtanulunk kapcsolódni az érzelmeinkkel a testi érzeteken keresztül, ami gyümölcsözően hat az érzelmi világunkra és támogatja belső harmóniánkat. Szellemi szinten a Jóga, mint tudatállapot az elmefolyamatok elcsendesedésében és a belső béke megtapasztalásában teljesedik ki.
- 2018 – 2019 Hatha Jóga Oktatóképzési program, Purnam Jógaoktató Akadémia
- 2019 Vinyasza Flow Oktatóképzési program, Purnam Jógaoktató Akadémia
- 2019 Gyermekjóga Oktatóképzés Csíki Mariannal
- 2020 – 2021 Meditációs Oktatóképzési program, Purnam Jógaoktató Akadémia
- 2020 Gerinc és Jóga továbbképzés, Bene Máté Gerincakadémia

Bővebb információ az elnijoga.hu honlapon.

Lap tetejére

Varju Liza - gyógytornász
Tel.szám: 30/308 19 85

Mozgasterápiával foglalkozom. 1991-ben végeztem az OTE Gyógytornászképző Szakán. 9 évig rendelőintézetben dolgoztam gyógytornászként, majd az elmúlt 20 évben egyéni kezelésekkel foglalkoztam. Többnyire rehabilitációs és prevenciós tornákat tartottam, egyéni mozgásterv alapján. Fő profilom: visszatérni az egészséges mozgásállapothoz illetve megelőzni a helytelen mozgásból adódó reumatológiai, ortopédiai elváltozásokat. Jelenlegi tevékenységeim mellett egészségmegőrző - és fejlesztő csoportos tréninget is tartok, szív - és érrendszeri betegségek kockázatával élő emberek számára. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, saját módszertant dolgoztam ki, hogy a lehető leghatékonyabban, sikeresen rehabilitálódjanak a mozgásukban "sérült" emberek.

Kompetenciáim: - Traumatológiai és sportrehabilitáció - Reumatológiai, ortopédiai, neurológiai elváltozások prevenciója és rehabilitációja - Időskori mozgásproblémák (helytelen járás, testtartás korrigálása) okának tisztázása és azok megszüntetése - szív - és érrendszeri kockázati csoport kardioterápiája - súlyfelesleggel küzdők izületkímélő mozgásterápiája

Kiegészítő végzettségek: - Izomkontroll oktató - Kynezotape -Triggerpont és fascialazító terapeuta (folyamatban ... )

Lap tetejére

DanceNet Sportegyesület
Tel.szám: 06 70/315-74-31



Lap tetejére