Pálinkásné Vigh Andrea – Vezető, konduktor
06 30/567-37-88
Pálinkásné Vigh Andrea konduktor-tanító vagyok.
Diplomámat 1993-ban szereztem a Nemzetközi Pető Intézetben, ahol 2013-ig dolgoztam mozgásfogyatékossággal élő gyermekekkel.
1993-1998-ig Németország több városában voltam kiküldött, feladataim közé tartozott többek között a korai fejlesztés, baba-mama csoportok létrehozása, ez meghatározta későbbi irányultságomat.
A csecsemők, gyermekek (mozgás)fejlődése szívügyemmé vált, ezért többek között Szenzoros Integrációs Terápiás (DSZIT), a Stoller Babaúszó Akadémián babaúszás oktató, valamint az Oriolus Mednél Kinesio Tape terapeuta képzésen vettem részt.
2013-2017-ig az újpesti Pedagógiai Szakszolgálatnál helyezkedtem el, itt fő feladatom a kerületben a korai fejlesztés megismertetése, kialakítása, ún. Korai Ambulancia létrehozása volt, emellett bölcsődés sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek mozgásfejlesztését, valamint óvodás korúak mozgásvizsgálatát és mozgástarápiáját végeztem. A kerületi védőnők, és civil szervezetek által szervezett baba-mama klubok rendszeres előadója voltam.
Hitem, hogy a jó tanár folyamatosan tanul, ezért többféle továbbképzésen bővítettem tudásomat a
korai fejlesztéssel, intervencióval kapcsolatban.
2015-ben, majd 2016-ban az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán két újabb diplomát szereztem, végzettségem így szaktanácsadó, szakértő pedagógus lett.
2023-ban elvégeztem a Korai Fejlesztő Központ ”JóLenni- Etetési és Evészavarok komplex terápiája”
képzését.
Barátaimmal, és kollégáimmal közösen határoztuk el az Újpesti Almafa Fejlesztőház létrehozását, abból a célból, hogy a hozzánk forduló családok a gyermekeiknek komplex vizsgálatokat, és többféle fejlesztést találjanak egy helyen, magasan képzett, sokoldalú tapasztalattal rendelkező szakembereinktől.
Királypáli Gyöngyi -Vezető, konduktor-óvodapedagógus
06 30/610-27-02
A Pető Intézetben 2013-ban végeztem, diplomám megszerzése után Németországban és Svédországban dolgoztam intézményes és privát keretek között SNI gyermekekkel, és mozgásukban korlátozott felnőttekkel . Szívemhez legközelebb a legfiatalabb és az idősebb felnőtt korosztály áll. Diplomám mellett az alábbi területeken szereztem még képesítést,illetve folytattam tanulmányokat:
-Gyógymasszázs
-Komplex nyirokterápia
-Dorn terápia
-Kinesiotape-terápia
-Babamasszázs
-Babaúszás oktató
Jelenleg a Semmelweis Egyetem hallgatója vagyok.
Versenyszerű sportolói múlttal (cselgáncs,úszás,sportlövészet) és rehabilitációs érintettséggel pontosan tudom, hogy a megfelelő és rendszeres mozgás (és kiegészítő terápia) egészségünk egyik legfontosabb alapköve , amelyet az Újpesti Almafa Fejlesztőház és Mozgásstúdió mindenki számára elérhetővé tesz.
Csiki Nóra – konduktor
06 30/202-11-88
2017-ben végeztem konduktorként a Pető Intézetben. Főiskolai éveim alatt nyaranta egy németországi konduktív központban szereztem további tapasztaltokat központi idegrendszeri sérült gyermekek komplex fejlesztéséről és ellátásról. Alapképesítésemet többféle fejlesztő és terápiás módszer megismerésével egészítettem ki. 2015- ben elvégeztem a NITA Kinezio Tape alapképzését, majd a rákövetkező évben megismerkedtem haladó technikákkal is. 2019 óta Dinamikus Szenzoros Integrációs (DSZIT) terapeuta vagyok. Valamint Pfaffenrot-féle Szinergetikus Reflexterápia alkalmazásához is oklevelet szereztem.
Tevékenységek:
– egyéni és kiscsoportos konduktív fejlesztés
– Pfaffenrot-féle Szinergetikus Reflexterápia
– egyéni és kiscsoportos DSZIT terápia
– egyéni és csoportos iskolaelőkészítő foglalkozás
– grafomotoros fejlesztés
– egyéni és kiscsoportos mozgásos beszédindítás
– bölcsődés és óvodás korosztály számára csoportos szenzomotoros fejlesztés
– Kinezio Tape felhelyezés
Kertész Ágnes – konduktor, DSZIT terapeuta, mentálhigiéniás védőnő
Kertész Ágnes vagyok, végzettségeimet tekintve mentálhigiénés védőnő, konduktor -tanító, DSZIT terapeuta
Konduktív szakmai tapasztalataimat a Pető Intézet keretei között szereztem, dolgoztam óvodás és iskolás csoportokban, egyéni órák keretében, külföldön és itthon egyaránt.
DSZIT terápiás tapasztalataimat egészséges és halmozottan sérült gyermekeket foglalkoztató fejlesztőházban is gyarapítottam.
Hiszek a személy egyediségében, mindenki különleges, egyéni bánásmódot érdemel.
A jó mozgáskészség jó értelmi képességet hoz magával, amivel minden gyermek könnyebben boldogul a közösségben!
Amiben segíteni tudok:
Korai konduktív fejlesztés, csecsemő vizsgálatok
Reflexvizsgálatok, perzisztáló reflexek
Normál mozgásfejlődés megítélése, általános állapotfelmérés
Szenzorosság felmérése, szenzomotoros fejlesztés
Szenzoros táplálkozási zavarok, evés -etetés fókuszú terápia
Tematikus mozgásfejlesztés
Konduktív feladatsorok, otthoni feladatok továbbvitele
Varga Enikő – gyógypedagógus, logopédus
Módosítás alatt.
Ilok Andrea – Okleveles pszichológus
Végzettégek:
Abszolutórium megszerzése a pedagógia pszichológia szakpszichológus képzésben (2008)
Okleveles pszichológus (MA– 2000)
Módszertani képzettség:
*Autogén tréning – Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület
* Diszlexia-prevenció a közoktatás különböző intézményeiben
* Gyermekrajzok projektív elemzése (Dr. Vass Zoltán)
* Wechsler Gyermek Intelligenciateszt – Negyedik kiadásához kötődő tesztfelhasználói tanfolyam
* Kíváncsi láda szakmai képzés
* Pályaorientációs módszertan – felkészítés a pályaorientációt támogató mérőeszköz használatára, a tanulói profil elemzésére
* Érzelemszabályozás a gyakorlatban Dr. Mogyorosy -Révész Zsuzsnna workshop
* Dr. Ofra Ayalon – COPE – A traumafeldolgozás támogatása segítő szakembereknek
* OH kártya
* Életvezetési tanácsadás (folyamatban)
Szemléletmódomra az integratív megközelítés jellemző. Munkámban nélkülözhetetlen a bizalom, elfogadás.
Dolgoztam:
Dolgoztam óvodában, általános iskolában, gimnáziumban iskolapszichológus munkakörben. Változatos tapasztalatokat szerezhettem minden korosztály világából és nehézségeiből.
Az alábbi helyzetek megoldásában tudok támogatást nyújtani felnőtteknek, tinédzserekenek, gyerekeknek:
Gyermekneveléssel kapcsolatos bizonytalanságok, nevelési tanácsadás
Funkciózavarok, Szeparációs nehézségek
Iskolaérettség
Beilleszkedési, társas nehézségek
Magatartási problémák
Tanulási nehézségek kiváltó okainak feltérképezése
Kognitív képességek feltérképezése
Testvérféltékenység
Identitás-krízis, életvezetési nehézségek, önértékelési problémák,
Hangulatzavarok
Szorongás
Életvezetési nehézségek, elakadások, önismeret
Fontos tudni: a pszichológust titoktartási kötelezettség terheli minden – a kliens ellátása során tudomására jutott egészségügyi, pszichológiai és személyes adatai vonatkozásában.
Laskovics Csilla – mozgásterapeuta
06 20/582-30-19
1993-ban végeztem a Magyar Testnevelési Egyetemen testnevelő tanárként. Ugyanitt szereztem sportmasszőri végzettségemet is. 2018-ban részt vettem Tótszöllőssy Tünde akkreditált pedagógus továbbképzési programjában, ahol betekintést kaptam az eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára összeállítható mozgásprogramjába. A sport a munkám, a hobbim. 4 gyermekes anyaként is állandó része az életemnek. Az elmúlt 27 év során gyermekeim kapcsán is megtapasztaltam minden korosztályban, hogy a sport és a mozgás elengedhetetlen a gyermekek kiegyensúlyozott idegrendszeri fejlődésében, az iskolai tanulási folyamatokban, a beszédkialakulásában, társaskapcsolataikban. Hiszem, hogy a mozgás mindenre gyógyír lehet, és nem pótolja semmi. Különösen fontosnak tartom, hogy már egészen kiskorban elkezdjük a gyerekek célzott fejlesztését, mozgáskoordinációjuk , nagymozgással kapcsolatos készségeik kialakítását (a test nagy izmainak helyes használatát), finommotorikájuk tökéletesítését. (Az a gyerek, aki nem képes a felsőtestét hosszabb ideig egyenesen tartani, nehezen fog írni.) A “Csodabogár” torna intenzív, mégis játékos, fejleszti az egyensúlyérzéket, mozgáskoordinációt, integrálja a fennmaradt csecsemőreflexeket, segít a jobb- és bal oldal összehangolásában, erősíti a figyelmet, koncentrációt. Foglalkozásaimon a karok, lábak, a hát, a nyak izmainak intenzív használatával a helyes testtartás kialakítását, a ritmusérzék és az egyensúly fejlesztését, valamint a mozgáskoordinációt (kéz-láb-szem) szeretném tökéletesíteni a gyermekeknél, hogy ezáltal segítsek nekik a tanulási problémáik megelőzésében, illetve a tanulási nehézségeik leküzdésében, kiegyensúlyozott, vidám lelkiviláguk kialakításában. A mozgásfejlesztő torna gyakorlatai akkor lesznek igazán eredményesek, ha játékosak, felkeltik a gyerekek érdeklődését, és komplexek: a beszéddel, figyelemmel, gondolkodással is összekapcsoltak. Célom, hogy legyen a mozgás öröm és sikerélményforrás mindenki számára, valamint eszköz az eredmények elérése érdekében!
Koi Jusztina – NILD fejlesztő (1,2 Blokk), Óvodapedagógus, Gyógypedagógus hallgató
06 30/869-04-11
JELENLEG GYERMEKGONDOZÁST SEGÍTŐ ELLÁTÁSON VAN.
„Minden gyermek mögött, aki hisz magában, áll valaki, aki először hitt benne.” Amikor olvastam ezeket a sorokat egy autizmussal foglalkozó honlapon, azonnal tudtam, hogy ezaz a mondat, amivel pedagógusként leginkább azonosulni tudok. Későbbb e -miatt jelentkeztem a National Institute of Learning Development (röviden NILD) képzésre itthon és most már magam is NILD fejlesztőként (I és II. Blokk) dolgozom. A NILD egy olyan terápia, ami nagyon intenzíven és komplexen dolgoztatja meg azokat a részképességeket, amiket a leginkább kell használunk a tanulási folyamatban, mindezt változatos eszközökkel, technikákkal. Az én fejlesztésemet az empátia, humor és az anyanyelvünk iránti csodálat szővi át. Hosszútávú célom, hogy a gyermek zökkenőmentesen vegye az iskolai akadályokat, érezze magát kompetensnek azáltal, hogy megtaláljuk az erősségeket, fejlesszük a gyengeségeket. Végezetül pedig jelenleg is a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Tanulásban Akadályozottak Szakirányon tanulok.
Amiben segíthetek:
– Az összes tanuláshoz szükséges képesség/ részképesség fejlesztésében
– Figyelem, koncentráció javítása, impulzivitás fékezése
– Memóriafunkciók bővítése
– Szövegértés fejlesztése
– Olvasástechnika
– Szókincsbővítés
– Fogalmazás, helyesírás
– Grafomtorium fejlesztése
– Tanulásmódszertan /Tanulási Technikák / Tanulástanácsadás
Spitz Erika – Szakvizsgázott oligofrén-tiflopedagógiai szakos gyógypedagógiai tanár, fejlesztőpedagógus, a magatartási- és tanulási zavarok terapeutája, mentálhigiénés szakember, mentor tanár
Szakmai tapasztalatot látássérült (gyengénlátó), halmozottan sérült, beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségekkel- és zavarokkal küszködő gyermekek nevelésével, tanításával, fejlesztésével, szakértői vizsgálatával, a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók gyakorlatvezető tanáraként szereztem.
Tanulmányaim:
2016. Kodolányi János Egyetem- szakvizsgázott pedagógus mentorpedagógus szakterületen
2010. Minőség és Kreativitás BT. – Az együttnevelést támogató, harmonizált, kompetencia alapú helyi tanterv készítésének elmélete és gyakorlata – tanúsítvány
2009. Test- Esély Sportegyesület – Képességfejlesztés a Fit-Ball Tréning segítségével -tanúsítvány, R-med Concept – Fitt- Ball a Testnevelésben, Gyógytestnevelésben – basic diploma
2008. Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet Tudományi Kar- mentálhigiénés szakember
2008. Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet Tudományi Kar – pedagógus szakvizsga
2007. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar Gyógypedagógiai Továbbképző Központ – „Sindelar- Zsoldos program 2” – tanúsítvány
2002. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar Továbbképző Központ- a „Szenzoros integrációs zavar, mint a tanulási és magatartási zavarok háttere” – tanúsítvány
2000. ELTE Bölcsészet Tudományi Kar – fejlesztőpedagógus – pedagógus továbbképzés – tanúsítvány
1988. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola – oligofrénpedagógia- tiflopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
Az Újpesti Almafa Fejlesztőház és Mozgásstúdióban óvodás- és iskoláskorú gyermekek mozgásfejlesztésével (DSZIT), tanulási részképességek vizsgálatával és fejlesztésével, valamint iskola-előkészítő foglalkozások vezetésével foglalkozom.
Fontos számomra a gyermekek mindenek felett álló érdeke, testi-lelki-szellemi egészsége, fejlődése, a szülőkkel és a határtudományok képviselőivel való szoros együttműködés, konzultáció.
Vági Rebeka: Konduktor, alapozó és homloklebeny terapeuta
2015-ben szereztem konduktor diplomám a Pető András Főiskolán, majd 2016-ban lettem alapozó mozgásterapeuta, kicsivel később homloklebeny terapeuta. 2019-ben diplomáztam az ELTE PPK- n kora gyermekkor pedagógiája szakirányon, jelenleg pedig a Semmelweis Egyetem Pető András karán veszek részt szakvizsgás képzésen, korai fejlesztés szakirányon. Ezen felül különféle továbbképzéseken vettem részt, melyek mindegyike a különféle tanulási nehezítettségek megsegítését célozták, így fejlesztéseim során szerteágazó módon igyekszem a hozzám forduló gyermekek segítségére lenni.
Szívem közepe a GYEREK. És a lelkemé is, mert kicsit én is gyermek maradtam. Kicsi, nagy, kisebb és nagyobb. Fürge és lassabb, ügyes és kacska, nagydumás és csendeske. Várom őket szeretettel!
Forduljanak hozzám bizalommal, amennyiben a gyermek:
– fejlődésben megkésett, iskolaéretlen,
– mozgáskoordinációs zavarokkal küzd,
– késik a domináns oldal kialakulása,
– „sajtkukac”, szenzoros tüneteket mutat,
– figyelme zavart, hiányos,
– nehezen fókuszál, zárja ki a körülötte zajló eseményeket,
– térben és időben nehezen boldogul.
Hendrich Beáta – gyógypedagógus
06 30/489-61-29
Hendrich Beáta vagyok, gyógypedagógus, és autizmussal érintett gyermek édesanyja.
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán gyógypedagógusként szereztem diplomát, autizmus spektrum pedagógiája, és értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon.
2015-ben végeztem el a Pyramid Educational Consultants P.E.C.S. terápiájának képzését, és a nem, vagy aligbeszélő gyermekek kommunikációjának fejlesztésével foglalkozom. Szívügyem hogy minden gyermeknek joga van a kommunikáció gyakorlásához, és ebben szeretnék a családoknak segíteni. Tizenöt éve dolgozom a Vadaskert Gyermekkórházban, ahol óvodás, és iskoláskorú autizmussal élő gyermekekkel foglalkozom. Fontos számomra hogy autizmus spektrum zavarral diagnosztizált gyermekek szülei szülőképzéseken informálódjanak, és a családok eligazodjanak gyermekük számára fontos módszerek, eszközök használatában. (protetikus környezet, vizualitás, struktúra, viselkedésterápia)
Saját gyermekem érintettsége lévén, tapasztalataim a 15 év gyakorlaton, és saját élményeken is alapulnak.
Kompetenciáim:
– autizmus specifikus szociális-kommunikációs fejlesztés egyéni, páros, és kiscsoportos formában, óvodás gyermekeknek
– autizmusban érintett általános iskolás, és középiskolás korú fiatalok egyéni, és csoportos terápiája
– iskola-előkészítő foglalkozás autizmusban érintett gyermekeknek
– szülőknek tanácsadás, a gyermek szociális-kommunikációs, önkiszolgálási, szobatisztasági, étkezési nehézségeinek csökkentése érdekében,
– a gyermek képességeit felmérve egyénre szabott eszközök készítése, betanítása
– a gyermekek intézményi ellátásának gyógypedagógiai megsegítése
– szülőcsoportok szervezése
Kovácsné Erős Dóra – szakvizsgázott gyógypedagógus-logopédus
06 20/483-94-12
Kovácsné Erős Dóra vagyok szakvizsgázott gyógypedagógus-logopédus.
2008-ban végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán tanulásban akadályozott tanár és logopédus tanár szakokon. 2013-ban egyetemi végzettséget szereztem ugyanitt, majd 2015-ben szakvizsgáztam.
Tanulmányaim során Dortmundban 4 hónapot töltöttem tanulmányi ösztöndíjjal, 3 hónapot egy németországi szenzoros intergrációs központban töltöttem. Dolgoztam gyógypedagógusként iskolában tanárként, utazó logopédusként, jelenleg gyógypedagógusként dolgozom a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálatnál.
A szakmám iránti elköteleződést már az anyatejjel magamba szívtam és azóta is fontos embertársaim segítése. Az emberekkel való munkában azt szeretem a legjobban, hogy folyamatos kölcsönhatással vagyunk egymásra és ebben az összhangban mindenki a saját leckéjét tanulhatja meg. Nagy örömmel várom új kis tanítványaimat!
Tevékenységek:
– Egyéni és kiscsoportos logopédiai terápia (azon belül artikuláció, diszlexia prevenció,
olvasási és tanulási nehézségek fejlesztése, nyelvlökéses nyelés terápia)
– Egyéni és kiscsoportos mozgásfejlesztés DSZIT alapokon
– Egyéni és kiscsoportos beszédindítás
– Egyéni és kiscsoportos iskolaelőkészítő foglalkozások
Szalai Krisztina – gyógypedagógus-logopédus
06 30/330-43-79
Összességében a 28 éves pályafutásom során szerzett széleskörű tudással és tapasztalattal rendelkezem a nyelvi és beszédzavarok, tanulási zavarok diagnosztikája és terápiája terén, valamint elkötelezett vagyok a gyermekek fejlődésének optimális támogatása és segítése iránt.
Munkámat mindig a gyermek egész személyiségének figyelembevételével végzem, különös hangsúlyt fektetve a tünetek pontos feltérképezésére és értelmezésére. Az elmúlt évtizedek során a nyelvi és beszédzavarok, valamint a tanulási zavarok vizsgálatában kiemelkedően jártas lettem.
A szakmai tevékenységem során a következő területeken végzem a terápiás munkát: Artikulációs zavarok terápiája, Megkésett, akadályozott beszédfejlődés terápiája Beszédészlelés és beszédmegértés terápiája, Komplex nyelvi fejlesztés Gyógypedagógiai szakmai profilom széleskörű és sokoldalú tapasztalatot tükröz a különböző tesztek végrehajtásában és értékelésében. Kiváló jártassággal rendelkezem az alábbi tesztek felvételében, értékelésében:
Kognitív Fejlettség Tesztek:
QNST-3: A kognitív funkciók mérésére alkalmas, klinikailag megalapozott teszt, amely segít az egyéni fejlesztési területek és erősségek azonosításában.
Vizuo-motoros koordináció vizsgálata:
Rey Komplex Ábra és Bender Gestalt II.:
Auditív-Verbális Tanulás és Nyelvi Képességek:
Rey Auditív-Verbális Tanulási Teszt, Verbális fluencia, Hallási mondatterjedelem, TROG Figyelemzavar vizsgálata:
Hiperkinetikus Zavar Kérdőív, d2-R, Piéron-teszt, Szék-lámpa teszt Nyelvi Vizsgálatok:
Fonológiai Tudatosság Teszt, Magyar Álszóismétlési Teszt, GOH-GMP, Aktív szókincs vizsgálata, passzív szókincs vizsgálata, TROG-teszt, grammatikai vizsgálóeljárások Specifikus tanulási nehézségek, diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia szűrővizsgálata, valamint a fejlesztési területek azonosítása.
2007: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar – Gyógypedagógus Mesterképzés (MA), abszolutórium
2003: NYME Benedek Elek Pedagógiai Főiskola – Gyermekintézmény-fejlesztő, pedagógus szakvizsga – közoktatási menedzser
2001: Nyugat-Magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Főiskolai Kar – szociálpedagógus- családpedagógus
1995: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola – oligofrénpedagógia-logopédia szakos gyógypedagógiai tanár
Szabó-Gyarmati Enikő – konduktor
06 20/537-38-76
JELENLEG NEM TART ÓRÁT.
Szabó-Gyarmati Enikő konduktor vagyok. 2017-ben végeztem konduktor – óvodapedagógus szakirányon a Pető András Főiskolán (jelenleg Semmelweis Egyetem Pető András Kar).
Tanulmányaim során többnyire óvodás központi idegrendszeri sérültekkel (CP-s gyerekekkel) foglalkoztam, valamint külföldi fiatal felnőttekkel a Pető Intézet nyári táborában. Diplomával a kezemben a Vakok Óvodájában egy vegyes óvodai csoportban kezdtem dolgozni, ahol rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem súlyosan halmozottan sérült gyermekek neveléséről, fejlesztéséről, ellátásáról.
2018-ban váltottam és a XIV. kerületi Pedagógiai Szakszolgálatnál korai fejlesztéssel kezdtem el foglalkozni. Főként egyéni foglalkozásokat tartottam, illetve volt egy beszédindításra fókuszáló csoportom is és központi idegrendszeri sérült tanulók egyéni fejlesztéséért voltam felelős. 2019. szeptembertől egy dél-pesti magán fejlesztőben helyezkedtem el, ahol feladataim közé tartozott a 4 éves kor alatti gyerekek felmérése, egyéni és csoportos fejlesztése, főként mozgásfejlődés és beszédindítás segítése.
Ezt követően tapasztalatszerzés céljából (2021 őszén) a diagnosztikában mélyedtem el a FPSZ Székhely Szakértői Bizottságában. Itt különböző életkorú gyermekek, tanulók felmérése, fejlesztési területek meghatározása és a számukra megfelelő intézmény kijelölése volt a napi feladatom a szakértői vélemények elkészítése mellett.
Eddig tapasztalataim alapján kiderült, hogy a korai fejlesztés – babák és 3 év alatti gyerekek –, valamint az óvodások fejlesztése áll hozzám a legközelebb, azaz felmérés, egyéni és kiscsoportos fejlesztés, beszédindítás, mozgáshangsúlyos komplex fejlesztés. Örömmel és elhivatottam foglalkozom a központi idegrendszeri sérültek fejlesztésével is.
Tevékenységek:
• felmérés 3 éves korig
• egyéni és kiscsoportos korai fejlesztés
• egyéni és kiscsoportos mozgáshangsúlyos beszédindítás
• egyéni és csoportos mozgáshangsúlyos komplex fejlesztés
• konduktív fejlesztés
Dr. Sefcsikné Szász Éva
06 70/613-83-10
Tanító, mentortanár, drámajáték vezető, gyermekszínjátszó rendező, grafológus
Tapasztalataim szerint a gyermekek számára az ismeretek elsajátítása, alkalmazása a célirányos, tudatosan szervezett játékos tevékenység által válhat kényszer helyett örömmé. A drámajátékok alkalmasak a kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, érzelmi intelligencia fejlesztésén keresztül a családi, óvodai és iskolai szocializációban mutatkozó hiányok pótlására, a társas viselkedési képességek javítására és olyan alapkészségek fejlesztésére, mint a figyelem-koncentráció, alkotó gondolkodás, szabad és spontán megnyilatkozás, szókincs gyarapítás, mások helyzetébe beleélő, empátiás viszonyulás.
Mozgó hang-abc: Az általam kidolgozott és több éve már eredményesen alkalmazott olvasástanítási módszer célja, hogy a minél több érzékszerv aktív együttműködésével, az egész test mozgatásával játékosan tanulják meg a hangokat és a betűket. Hiszen látják a betű képét, kimondják a hangot, közben pedig a hang saját mozdulatát is megmutatják, szinte eltáncolják. Az egymást követő mozdulatsorok megkönnyítik az összeolvasást és fejlesztik a helyesírási készséget is.
Felsőfokú végzettségeim: általános iskolai tanító, szakvizsgázott pedagógus mentorpedagógus szakterületen, grafológus
Oklevelek, tanúsítványok, tanulmányok: dráma, gyermekszínjátszói és rendezői, képességfejlesztés fit-ball tréning segítségével testnevelés órán, néptánc, népi gyermekjátékok, tér a művészetekben, kooperatív tanulásszervezés, grafo-pszicho-morbo analízis, élménypedagógiai módszerek
Kiemelkedő szakmai munkáért kapott elismerések:
2015.: Minisztériumi dicséret,
2021.: Tankerületi dicséret
Színkörös csoportjaim előadásait, mesejátékait és színjátszó rendezői munkámat a Weöres Sándor Országos Színjátszó Fesztiválon néhány éve arany oklevéllel ismerték el.
Bernáth Viktória – Jógaoktató
06 20/969-47-85
A keleti filozófiák és bölcseleti rendszerek gyermekkorom óta az érdeklődésem tárgyát képezik, amihez legalább ugyanakkora súllyal társult a mozgás szenvedélye is. Viszonylag korán felfedeztem, hogy a mozgás, mozgásban levés gyógyító hatással bír és rendkívül nagy erővel tud hatni a lélekre.
Körülbelül tíz éve kezdtem el felfedezni az önismeretben rejlő határtalan lehetőségeket és egyre mélyebb értelmet nyer a tény, miszerint csak belső munkával érhető el a tartós boldogság, megelégedettség.
A Jógában egy olyan komplex rendszerre találtam, ami iránymutatást ad az élet minden területén és képes egyensúlyt teremteni a test és a lélek között. A fizikai és szellemi sík folyamatos kölcsönhatását kihasználva csiszolunk gyémántot magunkból és megtapasztaljuk azt a belső csendességet, békét, amire tudatosan vagy tudattalanul, de mindannyian vágyunk.
A gyakorlással eltöltött évek során egyre tisztább lett bennem a szándék, hogy mintegy szolgálatként adjam tovább ezt a több ezer éves bölcsességet gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.
Az általam képviselt oktatásmódszertan három síkon fejti ki hatását. Fizikai szinten a test karbantartásán, a betegségek megelőzésén, a helyes légzés kialakításán és a gerinc- ill. az ízületek védelmén van a fő hangsúly. A gyakorlás közben végig befelé, önmagunkra figyelve megtanulunk kapcsolódni az érzelmeinkkel a testi érzeteken keresztül, ami gyümölcsözően hat az érzelmi világunkra és támogatja belső harmóniánkat. Szellemi szinten a Jóga, mint tudatállapot az elmefolyamatok elcsendesedésében és a belső béke megtapasztalásában teljesedik ki.
– 2018 – 2019 Hatha Jóga Oktatóképzési program, Purnam Jógaoktató Akadémia
– 2019 Vinyasza Flow Oktatóképzési program, Purnam Jógaoktató Akadémia
– 2019 Gyermekjóga Oktatóképzés Csíki Mariannal
– 2020 – 2021 Meditációs Oktatóképzési program, Purnam Jógaoktató Akadémia
– 2020 Gerinc és Jóga továbbképzés, Bene Máté Gerincakadémia
Bővebb információ az elnijoga.hu honlapon.
DanceNet Sportegyesület
dancenet.hu
06 70/315-74-31